Wednesday, November 16, 2011

Anak Tan Sri Muhyiddin Yassin , Najwa Pemenang Artis Baru Terbaik di AIM 2011

Najwa Muhyiddin

Najwa pemenang Anugerah Artis Batu Terbaik , AIM 2011






                                                         Layan !! klip video Got to Go


Penyanyi berbakat besar, Najwa Muhyiddin  menjelaskan tidak kisah jika kemenangannya di Anugerah Industri Muzik 2011 (AIM2011) dipertikai hanya kerana dia anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Najwa berkata, dia sudah lali dengan pelbagai cakap-cakap yang sering mengaitkan kejayaan dikecapinya kerana status keluarganya lebih-lebih lagi sejak muncul dengan album pertama Innocent Soul pada Mac lalu.
“Saya sudah ditahap tidak lagi mempedulikan apa yang sesetengah orang ingin kata mengenai saya kerana apa yang penting sokongan keluarga kepada saya tidak berbelah bahagi,” ujarnya ketika ditemui pada sidang media selepas AIM2011 di sini, Sabtu.


Dalam pada itu, Najwa berkata, dia mendapat ucapan tahniah daripada kedua ibu bapanya pada kemenangannya dalam kategori Artis Baru Terbaik dan Lagu Inggeris Tempatan Terbaik.
“Ibu bapa saya gembira dengan kemenangan ini dan sempat mengucapkan tahniah kepada saya,” katanya.
Sementara itu, Najwa berkata, disebalik kata-kata kurang enak mengenai dirinya, dia mahu terus fokus dalam bidang pelajaran dan muzik yang amat dicintainya.


Jelasnya, dia mahu terus mencipta lagu dan lirik dan tidak akan membiarkan anasir negatif menganggu tumpuannya terutamanya dalam pelajaran.
“Saya masih ada baki setahun lagi untuk menghabiskan pelajaran di Berklee College of Music Boston, Amerika Syarikat (AS)dan itu tumpuan saya kini selain terus menghasilkan muzik untuk peminat,” katanya.


P/S  :  Najwa ni ada duet dengan Malique Too Phat kot , tak sangka dia ni anak Tan Sri Muhyiddin Yassin iaitu Timbalan Perdana Menteri Malaysia
Sumber : Mstar Online

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...