Friday, May 25, 2012

Semakan Penempatan Pertukaran Guru di e-GTukar

Setelah buat permohon pertukaran, dah dapat keputusan samada lulus atau tidak.  Seakarang masa yang ditunggu-tunggu untuk mengetahui sekolah yang ditempatkan.

Pagi-pagi dah cek, tapi kali ni e-GTukar lambat update.



LANGKAH 1  Pergi ke laman web e-GTukar .  KLIK SINI   atau ke alamat http://apps.moe.gov.my/epgo/ dan akan keluar skrin di bawah



Setelah skrin dipaparkan.  Dapatkan ID Pengguna dan Kata Laluan di anak panah merah Klik ' DISINI"



LANGKAH 2.  Paparan skrin di bawah keluar



LANGKAH 3.  Isikan semua maklumat yang diperlukan.
Selepas itu Klik ' SIMPAN'




LANGKAH 4.  Pergi ke LALUAN MASUK.  Isikan :
1.ID Pengguna
2. Kata Laluan
3. No. Kad Pengenalan






LANGKAH 5.  Paparan Skrin di bawah.  Klik di " SEMAKAN PERMOHONAN "






LANGKAH 6.  Paparan skrin seperti di bawah dipaparkan.  Penempatan pertukaran dipaparkan.  Saya dapat mengajar di SMK KEPALA BATAS.




LANGKAH SETERUSNYA :  Tunggu surat dari sekolah lama , bawak surat dan melapor diri ke tempat baru.  Selamat bekerja dengan SEMANGAT BARU !!  SAYA SANGAT TERUJA, GEMBIRA dan BERSEMANGAT  !!!!  Doakan yang terbaik untuk saya :-)










P/S  : Apa yang menarik tentang sekolah baru ni, kalau saya meround bersama suami.  Saya akan lalu shortcut untuk ke BERTAM , di laluan nak ke kolej jururawat ..ACMS .  Terampak 1 bangunan yang cantik.  Saya akan cakap dengan suami,

"Sayang, cantiknya bangunan ni ... apa ni ? Macam Resort je .  
Suami jawab , " Ni sekolah lah Ayang, bukan resort atau hotel"
Saya cakap , " aik lawanya patern nya,  best nya kalau dapat mengaja di sini.  Moden r design nya, dekat dengan bandar lak tu"

At Last.....  Saya dapat mengajar di SMK KEPALA BATAS .....  INSTINCT saya tak pernah meleset .  Even, walau tak tahu lagi penempatan baru, kawan dari sekolah lama tanya dapat sekolah mana ?  Dengan slumber saya jawab .. SMK KEPALA BATAS   Maybe saya ada keistimewaan SIX SENSE , Deria Keenam yang sentiasa membantu, melonjakkan dan memberi perasaan gembira kepada saya :-).



Kalau saya suka, saya akan buat yang TERBAIK . Jika sekali saya BENCI, PATAH HATI dan TIDAK MENYENANGKAN ,langsung tak akan memandang dan melakukannya.  AKU TETAP AKU

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...