Tuesday, January 17, 2012

Lepas Angry Birds kini Muncul Angry Brides

Permainan Angry Brides ( Pengantin Perempuan Marah )  


Permainan Angry Birds ( Burung Marah)

Petikan dari Berita Harian :

New Delhi : Perasaan marah dengan budaya pemberian hantaran mewah oleh pengantin perempuan kepada pengantin lelaki (Dowri) sehingga menimbulkan pelbagai masalah mendorong sebuah laman web mencari jodoh di India menghasilkan permainan video dikenali "Angry Brides", bertujuan mendedahkan keburukan amalan ini.

Sejak dilancarkan minggu lalu lebih 270,000 pengguna internet melayari permainan Angry Brides di laman web www.facebook.com/shaadicom.

Permainan ini menggunakan karikatur seorang wanita yang ada lapan tangan menyerupai seorang agama Hindu.  Kelapan-lapan tangan itu memegang kuali, penyapu, penggiling, selipar dan kasut.Mula permainan perlu memukul 3 karikatur pengantin lelaki, juruterbang, ahli bina badan dan doktor.  

Cuba bayangkan kalau Angry Brides lawan dengan Angry Birds , Siapa yang akan menang ?  Tangan lapan lawan dengan lastik ?


Nampak menarik permainan ni .  Rasa-rasanya dapat tak permainan Angry Brides ni menggantikan kepopularan Angry Birds.  Nama dah lebih kurang sama.  Nak sebut pun silap haribulan ada yang tersalah sebut.  Tapi dalam Bahasa Melayu komfirm tak salah .  Burung marah (Angry Birds)  , Pengantin perempuan marah (Angry Brides)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...