Monday, May 7, 2012

FELDA Durian Runtuh : RM15 Ribu untuk setiap Keluarga Peneroka FELDA


Berjuta - juta Lemon

8 Mei 2012

JENGKA: Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemberian "durian runtuh" sebanyak RM1.689 bilion kepada peneroka FELDA berikutan penyenaraian FELDA Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia bulan depan.

Perdana Menteri berkata, pengagihan fasa pertama membabitkan RM5,000 kepada peneroka diikuti fasa kedua RM5,000 untuk isteri dan fasa ketiga RM5,000 untuk generasi kedua.
Beliau mengumumkan berita gembira itu di depan lebih 30,000 peneroka di padang FELDA Jengka 8, Pahang, sebentar tadi. 


Pekerja FELDA dapat Bonus 2 bulan Setengah Gaji
JENGKA: Semua kakitangan FELDA akan menikmati bonus khas dua setengah bulan gaji sebagai menghargai jasa dan khidmat mereka.

Perkara ini diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, pada majlis Sejahtera Peneroka bersama Perdana Menteri di padang FELDA Jengka 8, Pahang, sebentar tadi. 


 Peneroka FELDA terus menerus terima "Durian Gugur"
JENGKA: Peneroka akan terus menerima "durian gugur" menerusi dividen Tabung Amanah FELDA hasil keuntungan FELDA Global Ventures Holdings (FGVH) yang akan disenaraikan bulan depan, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri berkata, Tabung Amanah FELDA itu akan memiliki 20 peratus ekuiti FGVH dan keuntungan akan diagihkan kepada setiap peneroka.
"Sekiranya FELDA Global dapat untung maka dividen ini akan diberi kepada setiap keluarga peneroka," katanya ketika berucap pada majlis Sejahtera Peneroka bersama Perdana Menteri di padang FELDA Jengka 8, Pahang, di sini sebentar tadi.


Sumber : Berita harian Online 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...