Monday, January 16, 2012

(Gambar) Umur 26 tahun Muka macam 76 tahun

 Apa sudah jadi ? Dalam masa 5 tahun wajahnya menjadi seperti wanita tua seperti 70-an.  Hal ini disebabkan berpunca daripada alahan makanan laut.  Nguyen Thi Phuongberasal dari Vietnam merupakan seorang yang miskin dan tidak mampu menguibati masalah kulit kedutnya.

Dia memikirkan dia menderita satu tindak balas sangat buruk dua tahun selepas perkahwinannya, dalam 2008, merawat dirinya dengan ubat dari satu farmasi tempatan kerana pasangan itu tidak berkemampuan untuk membuat pemeriksaan di hospital.



“Saya benar-benar rasa gatal di seluruh badan saya. Saya terpaksa menggaru walaupun semasa tidur,” katanya.  “Selepas sebulan mengambil dadah, saya menjadi kurang gatal tetapi bentuk gatal-gatal masih tetap ada di kulit saya.



“Kemudian saya bertukar kepada ubat tradisional dan semua gatal-gatal hilang, bersama dengan kegatalannya. Bagaimanapun , kulit saya bermula untuk melendut dan melipat.”  “Kulit pada muka saya, dada dan perut mempunyai lipatan-lipatan seperti seorang perempuan tua yang telah melahirkan beberapa kali walaupun saya belum pernah ada anak pun,” katanya.




Kiri : Gambar ketika hari perkahwinan  Kanan : Gambar sewaktu berusia 26 tahun





Kini,  dia bahagia dengan perkahwinannya yang dibina pada 2006.  Suaminya masih menyayangi di sepenuh hati.  Disebabkan dia tidak berkemampuan, dia hanya meneruskan kehidupan seperti biasa dan tidak mampu mencari penawar bagi mengatasi masalah kedutan shaggy ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...