Tuesday, April 17, 2012

Plat WWW bakal pecah rekod dan cipta sejarah


Contoh nombor plat  


Tak tahu lah ini kereta siapa ?  Tapi kalau ikut abjad ejaannya macam  JEJAI kot



Pada aku , ada apa dengan plat kenderaan ? Tu bagi aku lah insan yang tak kaya raya.  Tapi bagi orang-orang yang terlebih duit dan nak plat dan nombor kenderaan ada ' ong ' atau lucky , mereka tak kesah walau berapa pun harganya mereka tetap membida.

Dalam sejarah plat kenderaan yang paling tinggi di bida di Malaysia ialah plat MCA1 bernilai RM300,100.  Dan untuk pengetahuna umum plat bagi negeri Johor, JJJ macam goreng panas.

Plat WWW yang bakal dibuka bidaannya pada 30 April juga dikaitkan dengan singkatan World Wide Web ( tak tahu ke yang selalu kita bukak google mesti nak taip www).

Bagi plat WWW angka 1 hingga 10 dibuka dengan bidaan harga jualan minimum RM10,000 manakala nombor menarik dan popular minimum RM2,000 dan RM300.  Contoh nombor plat yang menarik dan popular seperti 99, 999, 1111, 555, 786 dan macam-macam lagi.

Unik kereta Bentley ini.  No plat pun seakan-akan ejaan BENTLEY


Dikatakan jumlah kutipan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bakal meningkat mencanak-canak berbanding tahun lepas yang meningkat kepada RM180 juta.

Wang yang banyak jangan lah boros ye.....


Yang pasti, apa pun yang terjadi dengan nombor WWW ni orang berebut, bergaduh, berhabis wang ringgit untuk nombor plat kegilaan masing-masing.  Aku tak ambil bahagian pun sebab tak ada nak beli kenderaan pada tahun ni. So, aku hanya tengok dan beli , baca suratkhabar dan akan berkata "Mak aih, gila ke apa beli plat kenderaan pon sampai puluh-puluh ribu".  Tak apa biarkan mereka, mereka kaya raya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...